"iedere dag nog het ‘wauw’ effect"

Huisartsenpraktijk Florijn, Leiderdorp

Corina van den Bogaard

Praktijkmanager

“Wij hebben Andersom Organiseren ingeschakeld omdat we de wachttijden wilden verkorten. Het wachten aan de telefoon voordat je iemand te spreken krijgt, maar ook de wachttijd voor je een afspraak kunt maken op het spreekuur. We willen heel graag dat patiënten sneller geholpen worden. We hadden zoveel verschillende werkafspraken dat we niet meer wisten hoe het zat. Andersom heeft ons geholpen dit veel eenvoudiger te maken. Ook de werkdruk was hoog en moest omlaag.

Dit is grotendeels ook gerealiseerd. De wachttijden zijn enorm afgenomen, de telefoon wordt sneller beantwoord en de patiënt kan de volgende dag al terecht bij de eigen huisarts. De patiënten voor de geplande afspraken moeten soms nog wat langer wachten. Daar zijn we nog zoekende in. De werkdruk is deels omlaag, al merk je dat dit door collega’s nog verschillend ervaren wordt en is het soms nog wennen aan de nieuwe situatie. Onze patiënten zijn met name erg tevreden over de snelle hulp en afspraakmogelijkheden.  

De samenwerking met de mensen van Andersom was heel positief. Zij zijn heel professioneel en kundig, maar ook heel toegankelijk voor iedereen. Het fijne is dat zij altijd bereikbaar zijn, dat is ook hun kracht. Ik denk dat de grootste verandering is dat we alle processen veel eenvoudiger hebben gemaakt. 

Andersom zorgt voor vereenvoudiging, geeft lucht en brengt rust!“